Πέμπτη, 3 Ιουλίου 2014

Περίληψη της 3ης σεζόν και τίτλος του 4.01 για το Person of Interest

83 μέρες ακόμα ....Τόσο θα κρατήσουν οι ήρεμες χωρίς καρδιακά προβλήματα Τετάρτες μας . Μετά όλα θα επανέλθουν στους κανονικούς τους ρυθμούς . Εγω εδώ θα παραληρώ και θα σας πρήζω μετά απο κάθε επεισόδιο εσείς θα σχολιάζετε και όλοι μαζί θα θαυμάζουμε αυτή την ανεπανάληπτη σειρά . Αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί ας θυμηθούμε εν συντομία τι έγινε στη τρίτη σεζόν και ποιός είναι ο τίτλος του πρώτου επεισοδίου της τέταρτης σεζόν .

Η τρίτη σεζόν ξεκίνησε χαλαρά αυτοτελή επεισόδια βαρετά ... ΟΠΑ μπερδεύτηκα . Η τρίτη σεζόν ξεκίνησε γαμάτα . Απο το δεύτερο επεισόδιο (Nothing to Hide) είχαμε κιόλας μία νέα απειλη την Οργάνωση Vigilance στο τρίτο (Lady Killer) η Ρουτ δραπέτευσε απο το ψυχιατρικό άσυλο στο 6ο επεισόδιο (Mors Praematura) συνεργάστηκαν για πρώτη φορά η Ομάδα της Μηχανής και η Ρουτ αν και στο τέλος την αιχμαλώτησαν . Απο το 8ο επεισόδιο μεχρι το 10ο ζήσαμε ίσως την ωραιότερη ιστορία που είχαμε δει ώς τότε στο Person of Interest . Η τριλογία Endgame δε διέλυσε μόνο το H.R αλλά και εμάς . Μπορεί να μην ήμουν τεράστιος φαν της Κάρτερ αλλά μπορώ να πω ότι ήταν υπέροχη και πολύ γαμάτη μέχρι το τέλος και πανω απο όλα ΗΘΙΚΗ ! Η εικόνα του Ρις να κρατάει το άψυχο σώμα της Τζος και να κλαίει ο Φιντς ακίνητος σοκαρισμένος με το καρτοτηλέφωνο να χτυπάει ήταν η πιο σοκαριστική στιγμή σε όλη την σειρά για μένα . Μέχρι την επόμενη ασφαλώς . Και μετά τι ; Ο Ρις δεν μπορούσε να αφήσει τον θάνατο της Κάρτερ ατιμώρητο άρα έπρεπε να περάσει στη σκοτεινή πλευρά για να το καταφέρει . Η πρώτη σκηνή του 10 επεισοδίου είναι η αγαπημένη μου στο Person of Interest με διαφορά . Κανένας διάλογος . Μόνο και μόνο το τραγούδι που έπαιζε σε συνδιασμό με τον θυμωμένο και διαλυμένο ψυχολογικά Ρις τον ταπεινωμένο πλήν εκνευρισμένο Φιντς να σηκώνει το καρτοτηλέφωνο είναι η καλύτερη σκηνή στην σειρά . Σε έκανε να νιώθεις μια ανεξήγητη θλίψη ένα θυμό . Εκείνο το επεισόδιο ήταν το πιο άρτια δομημένο και παράλληλα καλύτερο επεισόδιο που έχω δει ποτέ στη σειρά . Ο Ελάιας ήταν το κερασάκι στη τούρτα .

Αφού είχε δείξει όλα αυτά μέχρι το 10 επεισόδιο μετά τι ; Μπορούσε να δείξει κάτι εξίσου συναρπαστικό ; Δύσκολα σκεφτήκαμε όλα αλλά οι παραγωγοί μας Τζόνα Νόλαν και Γκρέγκ Πλέγκμαν είχαν άλλη άποψη .  11 & 12 . Lethe & Aletheia . Μάθαμε απο που προέρχεται το όνομα του Φιντς τη σημασία που είχε για αυτόν , πως ήταν μικρός τι χαμό είχε προκαλέσει . Μάθαμε ποιά είναι η Mam ο Έλεγχος και τι είναι ικανή να κάνει για να πάρει όσα θέλει *poor Root* . Κυρίως όμως αποκτήσαμε έναν μεγάλο εχθρό : Samaritan . Μέσα απο την Ντέσιμα ο Σαμαρείτης αναγεννήθηκε απο τις στάχτες του αλλά αυτό είναι για την συνέχεια .
Μετά απο το χαμό που είχαμε σε 5 σερί επεισόδια έπρεπε να ηρεμήσουν λίγο τα πράγματα για αυτό ακολούθησαν μερικά μάλλον μέτρια επεισόδια . Ειδικά τα 14-15 ήταν μάλλον άσχημα επεισόδια αυτοτελή έριξαν κάπως τις απαιτήσεις μας που είχαν εκτοξευθεί με όλα όσα είχαμε δει . Το μόνο θετικό είναι η συγκινητική σκηνή με το ένα μέλος που λείπει ακόμα απο την Ομάδα μας *Κάρτερ* και η εμφάνιση ενός εχθρού με στρατηγικές ικανότητες παρόμοιες με του Φιντς
Η υπολοιπη σεζόν τα είχε όλα . Επεισόδιο 16 RAM ο πρώτος συνεργάτης του Φιντς και πως παρολίγο να βρεθούν με τον Ρις . Επεισόδιο 17 Root Path : Root's best episode (so far) . Εκείνο το επεισόδιο με έκανε να λατρέψω και άλλο την τεράστια ανυπέρβλητη Ρουτ . Ηταν τόσο ωραίο το επεισόδιο που το λιγο είναι πραγματικά πολύ λίγο για να το περιγράψει . (18 Allegiance : μέτριο επεισόδιο το προσπερνάμε :Ρ ) . Επεισόδιο 19 Most Likely To... : Εμφάνιση νέου κυβερνητικού και αποκάλυψη του προγράμματος Northern Lights στα μέσα μαζικής ενημέρωσης απο την Vigilance . OH YEAH ! Επεισόδιο 20 Death Benefit : Το επεισόδιο όπου η Ντέσιμα απέκτησε το πάνω χέρι στην επερχόμενη μάχη των Μηχανών . Η Μηχανή προσπάθησε να το σταματήσει αυτό βάζοντας την Ομάδα της να σκοτώσει έναν Γερουσιαστή αλλά η ηθική του Φιντς τα σταμάτησε όλα προκαλώντας παράλληλα την απογοήτευση του και την αποχώρηση απο την Ομάδα . Επεισόδιο 21 Beta : ο δοκιμαστικός έλεγχος του Σαμαρείτη ξεκινάει και ενώ ο Φιντς παραμένει εξαφανισμένος η Ντέσιμα τον αναγκάζει να φανερωθεί επειδή η ζωή της Γκρέις ήταν σε κίνδυνο . Έτσι αναγκάστηκε να ανταλλάξει τον εαυτό του με εκείνη . (Τα νεύρα μου μετά απο εκείνο το επεισόδιο όπως και αρκετή συγκίνηση τόσο κοντά με εκείνη που αγαπάει αλλά και τόσο μακριά ταυτόχρονα απο το να είναι μαζί της) . Επεισόδιο 22 A House Divided : Ο Φιντς στα χέρια του Γκριρ επικοί διάλογοι (the sky was on fire ατακάρα) . Η Vigilance απαγάγει όσους σχετίζονται με την Μηχανή και ετοιμάζεται να τους περάσει απο δίκη BRING IT ON ! Επεισόδιο 23 Deux Ex Machina : Ολα όσα έγιναν ήταν σχεδιασμένα απο την Ντέσιμα . Αυτό μόνο . Ο Σαμαρείτης είναι ενεργός (2-0) οι ήρωες μας τα εγκαταλείπουν όλα χωρίζονται και αλλάζουν ταυτότητες με το μόνο που τους απομένει είναι η ελπίδα ότι τα πράγματα γίνουν καλύτερα . Ο μονόλογος της Ρουτ όλα τα λεφτά . Ο Σαμαρείτης ετοιμάζεται να δώσει τις εντολές του στον Γκριρ και η τρίτη σεζόν τελειώνει .Πως αρχίζει η τέταρτη ; Με ποιο τίτλο ; Panopticon ! Τι σημαίνει αυτο : Το Πανοπτικό είναι ένας τύπος κτιρίου-φυλακής που σχεδιάστηκε από τον Άγγλο φιλόσοφο και κοινωνιολόγο Τζέρεμι Μπένθαμ το 1785. Η ιδέα του σχεδιασμού επιτρέπει την συνεχή επίβλεψη (-opticon) όλων ( pan-) των κρατουμένων.Το Πανοπτικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς εξαίρεση, σε όλες τις εγκαταστάσεις στις οποίες ένας αριθμός ανθρώπων θα τεθεί υπό επιτήρηση σε έναν χώρο όχι πολύ μεγάλο για να καλυφθεί από κτήρια. Όσο διαφορετικός ή αντίθετος και να είναι ο σκοπός: είτε για να τιμωρηθούν οι αδιόρθωτοι, να φυλαχθούν οι άφρονες, να αναμορφωθούν οι φαύλοι, να επιβεβαιωθούν οι ύποπτοι, να εργαστούν οι άεργοι, να διατηρηθούν οι αβοήθητοι, να περιθαλπούν οι άρρωστοι, είτε για να διδαχθούν οι πρόθυμοι σε κάθε κλάδο της βιομηχανίας, ή να εκπαιδευτεί η ανερχομένη γενιά στο δρόμο της εκπαίδευσης: με μια λέξη, είτε να εφαρμοστεί στους αιώνιους φυλακισμένους στο δωμάτιο του θανάτου είτε στους προφυλακισμένους που περιμένουν τη δίκη είτε σε αναμορφωτήρια είτε σε κάτεργα είτε σε βιοτεχνίες είτε σε τρελοκομεία, είτε σε νοσοκομεία είτε σε σχολεία
Η αδιαφάνεια του πύργου ελέγχου έχει, όμως, άλλο σκοπό. Ο ίδιος ο Μπένθαμ υποστήριζε πως η εξουσία πρέπει να είναι ορατή και ανεξέλεγκτη και το Πανοπτικό λειτουργεί ακριβώς έτσι. Ο κρατούμενος, αν και βλέπει διαρκώς το σημείο απ’ όπου παρακολουθείται, δεν μπορεί ποτέ να ξέρει αν πραγματικά συμβαίνει αυτό και πότε. Πρέπει, όμως, να είναι σίγουρος πως παρακολουθείται κάθε στιγμή. Ο κρατούμενος γίνεται με αυτόν τον τρόπο η βάση της ίδιας του της καθυπόταξης, επωμίζεται ο ίδιος τους καταναγκασμούς της εξουσίας και τους προσαρμόζει αυθόρμητα στον εαυτό του. Μέσα στο Πανοπτικό τα αποτελέσματα της επιτήρησης μονιμοποιούνται, είτε αυτή ασκείται συνεχώς είτε όχι. «…η τελειότητα της εξουσίας να τείνει στο να καθιστά περιττή τη συγκεκριμένη άσκησή της», γράφει ο Φουκώ. «…το αρχιτεκτονικό τούτο συγκρότημα να είναι μια μηχανή για την εγκαθίδρυση και τη στήριξη ενός είδους εξουσίας ανεξάρτητης από εκείνον που την ασκεί• κοντολογίς, οι κρατούμενοι να παγιδεύονται και να υφίστανται μιαν εξουσία της οποίας οι ίδιοι είναι οι φορείς.
Το ακριβές σχέδιο του Μπένθαμ δεν υλοποιήθηκε ποτέ ... Μάλλον ποτέ μέχρι τώρα . Ο Σαμαρείτης θα είναι το Πανοπτικό θα τους παρακολουθεί όλους αλλά το αίσθημα του τρόμου για το εαν τους  έχει εντοπίσει ή όχι θα το νιώθουν μόνο τα μέλη της Ομάδας της Μηχανής ....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου